حوزه علمیه امام جوادالأئمة (علیه السلام)

حوزه علمیه امام جوادالأئمة (علیه السلام)
این حوزه مقدسه در سال 1393 اقدام به فعالیت کرده و اکنون طلاب مشغول به تحصیل هستند.تولیت این حوزه با امام جمعه محترم نسیم شهر حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد محسن زاده میباشد و هم اکنون مدیریت حوزه برعهده حجت الاسلام والمسلمین حاج صادق جهانگیری میباشد.

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

 


بسمه تعالی

 

از آنجا که تولیت محترم حوزه مقدسه امام جوادالائمة (علیه السلام) حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد محسن زاده (زید عزه) به بحث درسی و علمی طلاب اهتمام ویژه ای می ورزند، سعی ایشان بر آنستکه از اساتید با سابقه و عالمی همچون حجت الاسلام والمسلمین جعفر پیران ( حفظه الله تعالی ) استفاده کنند.

 

همچنین در اینجا لازم میدانیم به سوابق این استاد گرانقدر و بزرگوار اشاره ای کنیم :

 

 

1- شرکت در کلاس های درس خارج حضرت آیت الله رضوانی از فقهای محترم شورای نگهبان به مدت 6 سال.

 

2- شرکت در کلاس های درس خارج فقه و اصول حضرت آیت الله العظمی مجتبی تهرانی (ره) به مدت 3 سال.

 

3- شرکت در کلاس های دروس خارج فقه و اصول حضرت آیت الله جعفری اراکی به مدت 2 سال در حوزه علمیه مروی.

 

4- استاد حوزه علمیه مروی و معاون آموزش حوزه های علمیه مروی و تابع آن.

 

5- مسئول مرکز رشته های تخصصی حوزه علمیه مروی و مدارس تابع ، همچنین این مرکز در چند رشته تخصصی فعالیت دارد و زیر نظر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و امور مراکز تخصصی آن نیز میباشد.

 

6- مشاور فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دانشگاه علوم پزشکی تهران و فعالیت مستمر در بین دانشجویان دانشگاه از سال 1370.

 

7- رییس حوزه قضائی 114 منطقه 3 شورای حل اختلاف.

 

8- عضویت دائم در نیروی مقاومت بسیج از سال 63 تا کنون و هم اکنون افتخار عضویت در بسیج طلاب را دارا هستند.

 

9- فارغ التحصیل رشته ی تخصصی تبلیغ و آموزش های کاربردی (علوم ارتباطات).

 

10- توفیق حضور در جبهه های حق علیه باطل.

 

11- معاونت اداری-مالی مدیریت عقیدتی سیاسی سازمان هوافضا در سال 1371.

 

12- ریاست اداره اوقاف شهرستان بهارستان که اکنون مشغول هستند.

 

13- امام جمعه موقت نسیم شهر.

 

14- عضو هیئت امنای حوزه علمیه امام جوادالأئمة (علیه السلام) از بدو تاسیس.

 

15- از شاگردان مقام معظم رهبری (مدظله العالی).

 

16- رییس اداره اوقاف و امور خیریه جنوب غرب استان تهران به مدت 5 سال.

 

17- مدرس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران.

 

18- مشاور و کارشناس فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) در دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی.

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ شهریور ۹۴ ، ۱۹:۲۶
منتظران


بسمه تعالی

جلسه اخلاق عمومی هر هفته پنجشنبه رأس ساعت 8 صبح در حوزه علمیه امام جوادالأئمة (علیه السلام) دایر میباشد.

 

درس اخلاق پنجشنبه این هفته مورخ 26/6/94 توسط حضرت حجت الاسلام والمسلمین داداشپور مدیریت محترم حوزه علمیه برگزار شد.

مهم ترین مطالب و مختصر سخنان ایشان بدین شرح است:

حجت الاسلام داداشپور با تسلیت به مناسبت درگذشت عالم بزرگوار حضرت آیت الله خزعلی از ایشان بعنوان الگویی انقلابی و عالمی مجاهد فی سبیل الله یاد کرده و افزودند:آیت الله خزعلی یک شخصیت انقلابی بودند و نشان دادند که در راه حق و در راه اسلام حتی از فرزند با آن همه احساسی که نسبت به رابطه پدر و پسری هست باید درگذشت.این بزرگوار وقتی متوجه عملکرد غلط فرزند خود شدند از او اعلام برائت کردند. ما هم باید بدانیم که چه اقدامی انجام بدهیم و چه خدماتی در راه اسلام بکنیم. از همه چیز بگذریم در راه حقانیت اسلام و انقلاب.ایشان واقعا یک الگوی بسیار با عزت برای همه ما هستند.

حجت الاسلام داداشپور در ادامه با بیان بسیاری از نکات اخلاقی در مسیر طلبگی  و در پایان جلسه را با درود و سلام به روح مطهر شهداء و امام شهداء و حضرت آیت الله خزعلی (ره) خاتمه دادند.

 

 

تصاویر مراسم :

 

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۰۳
منتظران

 

 
 

   بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

الحمدلله رب العالمین

عن سُلیمان بن جعفرِ الجَعفری قالْ سَمِعتُ موسی بن جعفرٍ علیه‌السلام یَقولْ مَرَّ أمیرالمؤمنین علیُّ بنُ ابی‌طالبٍ علیه‌السلام بِالرَّجُلٍ یَتَکَلَّمُ بِفُضولِ الکلام (۱)
سخنان زیادی، سخنان بیهوده، سخنانی که برای گوینده و شنونده هیچ سودی به همراه ندارد، داشت اینجور حرف‌هایی می‌زد.

فَوَقَفَ عَلیه
امیرالمؤمنین دارد در راه عبور می‌کند، می‌بیند که یک نفری ایستاده، دارد همین‌طور حرف بی‌خود می‌زند؛ حرف‌هایی که هیچ فایده‌ای بر آن مترتب نیست؛ نه برای گوینده و نه برای شنونده. حضرت ایستاد.

ثُمَّ قالْ إنَّکَ تُملی عَلی حافِظَیکَ کتاباً إلی رَبِّک
[و به آن مرد فرمود:] تو داری [حرف‌هایت را] املاء می‌کنی بر این دو فرشته‌ای که محافظ و مراقب تو هستند. داری نوشته‌ای را بر اینها املاء می‌کنی؛ تو می‌گویی و اینها هم می‌نویسند.
کلمه به کلمه‌ی آنچه که از زبان من و شما خارج می‌شود نوشته می‌شود. این نوشته بعداً ممکن است به ضرر ما تمام بشود. بدانیم چه داریم می‌گوییم.

فتَکَلَّم بِما یَعنیک
به آن چیزی که برای تو مهم است سخن بگو و زبان باز کن.

وَ دَعْ ما لا یَعنیک
آنچه که برای تو مهم نیست، گفتنش فایده‌ای ندارد یا ضرر دارد، آن را رها کن.
بدان چه داری می‌گویی.

۱) الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی ۸۵

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۱۳
منتظران


 

نماز جمعه این هفته و روز 20 شهریور 1394 در مصلی نسیم شهر طوری برگزار شد که سخنان قبل از خطبه را حضرت حجت الاسلام والمسلمین صادق جهانگیری،معاونت محترم آموزش حوزه علمیه امام جوادالأئمة(علیه السلام) ایراد کرده و سپس خطبه های نماز سیاسی،عبادی جمعه مانند همیشه پرشکوه و با قدرت توسط حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد محسن زاده امام جمعه محبوب و خطیب توانای شهر قرائت شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۸:۰۴
منتظران


 

 

یکی از مهم‌ترین راه‌های تقویت درونی، حفظ روحیّه‌ی انقلابیگری است در مردم؛ بخصوص در جوانها. سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیّه‌ی حماسه و انقلابیگری را در او بکُشند و از بین ببرند؛ جلوی این باید ایستاد. جوان، روحیّه‌ی انقلابیگری را باید حفظ کند. و مسئولین کشور جوانهای انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌همه جوانهای حزب‌اللّهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال اینها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت، باید به روحیّه‌ی انقلابیگری تشویق کرد؛ این روحیّه است که کشور را حفظ میکند، از کشور دفاع میکند؛ این روحیّه است که در هنگام خطر به داد کشور میرسد.

بیانات حضرت امام خامنه ای در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۹۴/۰۶/۱۸

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۰۵
منتظران

جلسه توجیهی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حوزه علمیه امام جوادالائمة (علیه السلام) امروز سه شنبه 17/شهریور/1394 و با حضور طلاب جدیدالورود،همچنین طلاب پیشین حوزه رسما سال تحصیلی جدید را با سخنان ارزشمند و توجیهی مدیریت محترم حوزه حضرت حجت الاسلام والمسلمین داداشپور،آغاز کرد.

حجت الاسلام داداشپور با اشاره به حفظ آرمان شهداء و مخصوصا یادبود شهدای 17 شهریور 57 سخنان خود را آغاز کرده و همچنین فرمودند: طلاب باید ارزش والای شهداء را بدانند،رفتار و کردار آنها را سرلوحه عمل خویش قرار دهند و در هر مسیری که حرکت میکنند از خط شهداء و مواضع انقلابی فاصله نگیرند.ایشان در ادامه کلیه طلاب را به الگو قرار دادن شهداء در زندگی و علی الخصوص شهدای طلبه سفارش کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین داداشپور با ارائه توضیحات کامل در مورد مسیر و برنامه های حوزه، به ذکر چند نکته اساسی دیگر پرداختند :

حفظ اخلاق و رعایت تقوی، درس خواندن و مقید بودن به تحصیل ،از نکاتی بود که ایشان به طلاب خاطرنشان کردند.

 

التماس دعا

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۲۶
منتظران